cpap philips dreamstation
Je bent hier:
De (c)pap-bevochtiger

Dit artikel verscheen eerder als bijlage bij het ApneuBulletin (digitale nieuwsbrief voor leden en vrienden van de ApneuVereniging)

Reservoir dagelijks leegmaken en uitspoelen

Drinkwater uit de kraan kan in Nederland gebruikt worden voor de bevochtiger. De aanbeveling is om dat water goed te laten doorkoken en afgedekt te laten afkoelen voordat het in de bevochtiger wordt gedaan.

Water voor de bevochtiger

Daarnaast is het mogelijk om gedemineraliseerd water te kopen in de supermarkt. Dit water bevat geen kalk. Geopende flessen niet te lang bewaren

waterreservoir
Verwijderen van kalkaanslag:

Eventuele kalkaanslag kan zowel met schoonmaakazijn als met ontkalkingszout worden verwijderd. Een scheut schoonmaakazijn in het waterreservoir doen, warm water opschenken en een poos laten staan. Daarna schoonmaken met sopje en naspoelen met water.

Ontkalkingzout (maximaal kwart theelepeltje) in het waterreservoir doen, warm water opschenken, 30 minuten laten staan. Daarna met sopje afwassen en naspoelen met water.

Reservoir wekelijks schoonmaken, indien nodig ontkalken, met sopje afwassen en naspoelen.

bevochtiger cpap apneu