Jelly Stapert,algemeen bestuurslid van de ApneuVereniging
Video: Jelly Stapert stelt zich voor op de ALV 2023

Mijn naam is Jelly Stapert, beoogd Algemeen Bestuurslid, portefeuille Vrijwilligers.
Ik woon samen met mijn man (en twee katten) in Boven Pekela; het altijd weer boeiende Oost-Groningen. Geboren en getogen in Fryslân en sinds 1985 woonachting in Groningen. Tot 1 juni 2023 werkzaam als adjunct griffier voor het Drents Parlement (Provinciale Staten) in Assen.
Maatschappelijk werkster ‘van huis uit’ en na 12 jaar werkzaam te zijn geweest bij diverse gemeenten in het noorden van het land, overgestapt naar de provincie Groningen om uiteindelijk in Drenthe uit te komen. De laatste 20 jaar ‘met hart en ziel’ gewerkt voor de Provinciale Staten van Drenthe.

Na 45 jaar werkzaam te zijn geweest voor het openbaar bestuur komt daar – geheel op vrijwillige basis – op 1 juni een einde aan. Tijd voor andere zaken. Met die andere ‘zaken’ was ik inmiddels al begonnen.
Naast mijn huidige werk ben ik bestuurslid (secretaris) van Dorpsbelangen Pekela, geheel bestaand uit vrijwilligers. En doe ik vrijwilligerswerk voor Landschapsbeheer Pekela. Verder ben ik op projectbasis vrijwilliger bij de Remonstrantse kerk in Groningen, na jarenlang in het bestuur te hebben gezeten. En tot slot ben ik sinds begin vorig jaar BABS in mijn gemeente, oftewel trouwambtenaar. Een eveneens boeiende (parttime) job.

Na de diagnose slaapapneu in 2018 ben ik al snel vrijwilliger geworden bij de Vereniging en als regiocoördinator Groningen/kop van Drenthe aan de slag gegaan. Vanuit die rol, heb ik samen met collega’s regioavonden verzorgd in ziekenhuizen en ‘zaaltjes’. Na vijf jaar regiocoördinator te zijn geweest lijkt het mij ontzettend fijn om mij in te zetten voor het bestuur van de ApneuVereniging. Ik houd er van om naast alle belangrijke details de grote lijnen te blijven zien, waarbij het belangrijk is dat iedereen vanuit zijn eigen rol moet kunnen werken. Daarbij staat wat mij betreft de mens, zowel de patiënt als de vrijwilliger, te allen tijde centraal.
Zowel de ervaring in mijn werkzame carrière als mijn ervaring als vrijwilliger bij diverse organisaties, waaronder de ApneuVereniging, komen vast en zeker goed van pas als bestuurslid.

Ik zie er naar uit om met jullie kennis te maken.