Ed Koster, penningmeester van de ApneuVereniging
Video: Ed Koster stelt zich voor op de ALV 2023

Mijn naam is Ed Koster. Ik ben gehuwd met Annet. In het komende jaar 2024 gaan we onze gouden vijftig jaar vieren. Wij hebben samen 3 zonen, in de jaren 80 op deze wereld gezet en we zijn gezegend met 6 kleinkinderen.

Na mijn middelbare schoolopleiding aan het Bernardinuscollege te Heerlen heb ik aan de Universiteit van Rotterdam de studie (Bedrijfs)economie gevolgd en ben daarna in het onderwijs gaan werken. Eerst aan de MEAO Heerlen en vervolgens in de jaren 90 aan de HEAO Sittard. Ik heb in die tijd ook nog de bevoegdheden assurantie en logistiek behaald. Verder heb ik, naast mijn lesgevende taken in vooral Bedrijfseconomie en Bedrijfsadministratie, functies vervuld in de aansturing, kwaliteitszorg, stage, organisatie, examens en financiën van de faculteit waar ik werkzaam was.

Buiten de Hogeschool was ik actief als bestuurder van een vereniging van eigenaren (VVE), als penningmeester van een Stagefonds, een gebruikersvereniging, de hockeyclub van de zonen en de Stichting Groots Gebaar (Gebarentaal). Ook was ik de financieel administratieve persoon bij de ondernemingen van mijn zonen: een tandartspraktijk in Apeldoorn en een BV in hosting en gaming in Rotterdam. Ik werk nu nog in het afstandsonderwijs voor enige uren per week.

De diagnose slaapapneu werd bij mij 12 maanden geleden gesteld, toen wij na de verhuizing van Kerkrade naar Zutphen een nieuwe huisarts zochten en vonden.