Aspirant bestuurslid Frank Zijlstra stelt zich voor

Mijn naam is Frank Zijlstra, geboren op 24 maart 1958. Ik werkte vrijwel mijn gehele loopbaan in de automatisering bij IBM en Kyndryl. Ook zat ik een jaar of tien in de Ondernemingsraad.

Mijn grote hobby is motorrijden: ik ging in 2021 op de motor naar de Noordkaap.

De laatste twintig jaar snurkte ik. In 2017 heb ik, na een bezoek aan de Gezondheidsbeurs, een positietrainer gekocht en dat hielp. Met een neusoperatie hoopte ik de 20 apneus per uur te verminderen.

Twee jaar geleden, wederom na een bezoek aan de Gezondheidsbeurs deed ik op advies van de kno-arts een slaaptest. Nu bleek de score 48 apneus per uur en stapte ik van positietrainer over op een CPAP. Dat bevalt goed, het snurken was over, mijn echtgenote blij.

Ik sta positief in het leven. Het helpen van andere mensen geeft mij veel voldoening. Met zes kinderen en zes kleinkinderen is er genoeg om mijzelf bezig te houden, maar ik wil ook graag iets terug doen.

Na een oproep van de ApneuVereniging besloot ik mij aan te melden als bestuurslid, zeker ook omdat ik verwacht de komende jaren – na mijn pensionering in 2025 – toch wat meer tijd te hebben.