678 mensen reageerden op de oproep van de ApneuVereniging op de website en in de sociale media om wat vragen te beantwoorden over de problemen met de apparatuur van Philips.
Hieronder de resultaten.
Toegankelijkheidsinstrumenten
Wij vinden jouw privacy belangrijk
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Kies "Alles accepteren" om akkoord te gaan hiermee.
We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
No cookies to display.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
No cookies to display.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
No cookies to display.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
No cookies to display.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
No cookies to display.
Heeft u vragen? Neem contact op door middel van ons contactformulier.
Heeft u vragen? Neem contact op door middel van ons contactformulier.
678 mensen reageerden op de oproep van de ApneuVereniging op de website en in de sociale media om wat vragen te beantwoorden over de problemen met de apparatuur van Philips.
Hieronder de resultaten.
Bijna iedereen (99%) wist wel van de problemen met de apparaten voor behandeling van apneu bij Philips.
Wel opvallend dat bijna 50% hiervan moest horen via de pers. En bij ruim 30% was ook de informatie via de ApneuVereniging gekomen.
De communicatie via behandelaar en/of leverancier was heel wat minder
Bijna driekwart van de respondenten vond het nieuws dusdanig om aktie te ondernemen.
Bij wie nadere informatie gevraagd of gezocht werd, verschilde nogal. Philips scoorde maar 1%
Voor de ApneuVereniging wel leuk, dat haar media bijna 15% scoorden.
86% van de respondenten volgde het advies van de deskundigen op om het apparaat te blijven gebruiken.
Het aantal mensen dat stopte is toch wel schrikbarend hoog : 14%
Het overgrote deel van de ondervraagde patiënten is door het gezamenlijke advies van Inspectie, behandelaars, leveranciers en ApneuVereniging zeker niet gerustgesteld.
Heel veel mensen geven aan in verwarring te zijn geraakt door tegenstijdige adviezen en door gebrek aan heldere communicatie. Soms ook door het feit dat men de beslissing om te stoppen met de behandeling of er mee doorgaan aan henzelf overliet. Een enkeling geeft aan hierdoor geen enkel vertrouwen meer te hebben in de geloofwaardigheid van Philips, behandelaar, leverancier.
Ook de ApneuVereniging wordt soms aangespoord wat minder diplomatiek te handelen, maar eisen te stellen.
De onzekerheid en dus het wantrouwen blijft groot.
Bijna de helft geeft aan te denken, dat de bij Philips geconstateerde problemen misschien ook wel bij andere merken zouden kunnen spelen.