Terugroepactie Dreamstation van Philips
Reactie van het bestuur van de ApneuVereniging

De ApneuVereniging heeft kennisgenomen van berichten in de pers over problemen met bepaalde uitvoering van de Dreamstation van Philips, zoals  bij voorbeeld op de site van de NOS : Philips roept beademingsapparaten terug vanwege gezondheidsrisico’s

Vereniging staat achter de terugroepactie

Waarnemend voorzitter van de ApneuVereniging Gerjan Heuver zegt dat de vereniging volledig achter de terugroepactie staat. Hij vindt dat er per direct een adequate oplossing moet komen voor de patiënten. ‘Denk aan een omruilactie. Want een zelfs een paar nachtjes zonder het apparaat slapen, is geen goeie zaak.’

Stoppen met de cpap behandeling geen goede zaak. Reiniging volgens instructies fabrikant.

Gerjan Heuver: ‘Het bestuur van de vereniging kan de risico’s niet voldoende overzien, maar meent in algemene zin, dat stoppen met een cpap behandeling geen goede zaak is voor patiënten.
We raden iedereen aan om de reiniging van zijn cpap volgens de instructies van de fabrikant uit te voeren en geen ozon reinigingsapparatuur te gebruiken’

Speciale pagina kwestie Philips apparatuur

Kijk ook op onze speciale pagina over de problemen rond Philips apparatuur. Klik op de knop hieronder!

problemen philips veelgestelde vragen