Advies gevraagd, nieuwe rubriek in ApneuMagazineAdvies gevraagd, nieuwe rubriek in ApneuMagazine

In een nieuwe rubriek in het ApneuMagazine willen we u mee laten denken over dilemma's, die ons voorgelegd worden door lezers.

Dilemma komende nummer:Moet mijn moeder op haar 83e nog aan de cpap?

Mijn moeder, weduwe van 83, kreeg pas geleden te horen dat ze apneu heeft. Waarschijnlijk al jaren. En nu moet ze zo’n cpap. Ze heeft daar al een proefnachtje mee gehad in het ziekenhuis en ze vond het masker erg vervelend.

Ze ziet er heel erg tegen op dat de rest van haar leven elke nacht en bij haar middagslaapje op te moeten. ‘Daar ben ik te oud voor,’ zegt ze. Ze heeft ook al insuline vanwege diabetes en gebruikt bloedverdunners. Ze heeft bovendien nog wat andere kwalen. Volgens de dokter zou ze zich fitter kunnen gaan voelen, als ze de cpap gaat en blijft gebruiken. Wat kan moeder het beste doen?

Naam bij de redactie bekend

Uw advies?

Onze vraag is: welk advies zou u geven?(De redactie behoudt zich het recht voor bijdragen niet te plaatsen of in te korten):

Heeft u zelf een dilemma?

Staat u voor een moeilijke keuze die met apneu te maken heeft? Wilt u advies van lezers van het ApneuMagazine?Mail uw dilemma (max. 110 woorden) naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vermeld uw naam, leeftijd en woonplaats